
Interviu Diana Vitan Martinaș
Diana, tu ești o forță a naturii, cel puțin noi două, de la #super40, așa te-am perceput și deși am vorbit ore în șir cu tine, parcă nici nu am reușit să scratch the surface despre tot ceea ce reușești să faci. Ne-am gândit deci, să-ți luăm un interviu, ca să te putem prezenta cât mai pe larg și bine comunității noastre, deoarece pe noi ne-ai fascinat pur și simplu.
Cum te-ai descrie tu pe tine?

Vă pup, minunatelor! Nu-s eu vrednică de așa introducere, dar se știe că oamenii văd la alții ce “zace-n” ei și asta vă oglindește pe voi, ca individe superbe ce sunteți, inside-out, dar și ca exponente ale acestei comunități grozave pe care ați conturat-o, din care fac și eu cu mândrie parte.🙈Cum m-aș descrie?
Deși latura profesională a avut un impact clar asupra traiectului meu în viață, eu totuși, la bază sunt: ”copilul lui Dumnezeu”, “prințesa lu’ Tataie”, “fata lu’ Mary”, “iubita lui Marcel” și cel mai tare sunt “mama lui Zian”. Unii ar zice că trebuie să te descrii pe tine, independent de alții, dar eu personal cred că suntem suma relațiilor pe care le avem, cu oamenii cheie din viața noastră. Pentru că oricât de bine ai vrea să separi poveștile personale de cele profesionale, omul sfințește locul și dacă omul din tine nu e în regulă cu el și ce-l definește, nu crește nimic frumos în jur! La mine… dacă o fi ceva bun, e legat de cum am crescut sufletește cu/lângă ei (cei de mai sus).
Pe scurt: am reușit la aproape 43 să știu și să accept cine sunt cu adevărat, să mă iubesc și să-i iubesc pe cei din jur și să pun pasiune și bucurie în tot ce fac (mai puțin gătit😁). Îmi cunosc limitele, pe unele le dobor, pe altele le folosesc ca indice rațional în setarea obiectivelor. Ce pot să fac și ce nu pot, înțeleg că nu pot și dau la alții mai buni ca mine, să facă😀
Ca să pot da maxim în tot ceea ce fac, încerc să stau cât mai mult conectată la sursa mea principală de energie: familia. Nu sunt genul care nu-și vede copilul și soțul cu săptămânile în spiritul sacrificiului pentru business (îi aplaud pe cei care pot, eu sunt astfel structurată, încât dacă-s mult timp plecată de lângă familia mea, mă frustrez și nu mai pot fi: nici creativă, nici eficientă. Așa că, țin aproape🙈😀 Cred că dacă îți urmezi visele cu pasiune, cu bucurie și cu simțul măsurii în ceea ce privește autoevaluarea constantă a contextului în care te afli, dacă îți accepți lecțiile cu blândețe, demnitate și spririt constructiv, reușeșți! Cred că fiecare, dacă ar fi conectat la sursa lui de energie (a mea e familia, cum vă spuneam) poate găsi scânteia ce îi aprinde focul interior, care să încălzească și lumineze și în jurul său.

La început te-ai gândit că vei ajunge aici, în punctul în care ești azi?
Nu m-am gândit niciodată unde o să ajung. Singurul lucru pe care mi l-am propus a fost să îmi placă viață mea. De asta am trăit fiecare moment, în ambele planuri, personal și professional, cu bucurie, iar când n-a mai fost ce trebuie, am făcut schimbări. Când mi-am întâlnit jumătatea mi-am făcut o familie și când mi-am întâlnit vocația mi-am clădit o carieră în acest domeniu.
Dar la început nu am știut exact unde vreau să ajung. Am studiat: Politehnică, Drept și un program academic de Excelență în Sales, un Master în Asistență Socială, iar acum m-am apucat de Doctorat. Deși primele două școli, le-am ales cu “sufletul etapelor” în care mă aflăm, de la a 3 – a opțiune am început antreprenoriatul și tot ce-am mai făcut între timp (Key Account Manager pe corporate în Romtelecom, Sales Manager- Hansen Grup, Network Director &Trainer-L.C.Corp) au consolidat doar acest drum către obiectivul meu adevărat pe termen lung, pe care l-am perfectat în firmele mele:
-Vitan&Associates-firma de Consultanță și Training (2012-prezent),
– Blue Diamond Generation (companie de direct sales pe care am startat-o în 2013 și din care mi-am făcut exit-ul în 2019)
– Și, evident, proiectul inimii mele, Regenswiss Pharma Laboratoires, din care sper să mă pensionez, pentru că însumează, ca și concept și direcție, tot ce am învățat în anii din spate. Dacă la început de drum voiam să vând și să deleg🙈, după care voiam să vând și să-i învăț pe alții cum să vândă servicii, am învățat în timp, că voi putea vinde oriunde doar ceva ce iubesc, cunosc și în care cred cu adevărat, care are legătură de la idee până la concept finit cu noi (eu, soțul meu și întreagă echipa minunată cu care lucrăm).
Dar sunt în punctul în care m-a adus viață mea, cu toate cotiturile, lecțiile, școala, deciziile de pe parcurs. Dacă nu ar fi fost așa, poate nu eram aici. Îmi place unde sunt, dar acum știu exact unde mă duc, lucrez în direcția asta și merg “cu toate pânzele sus”.

Acum după ce ne-ai enumerat toate lucrurile pe care le-ai făcut Diana, (WOW!) ne poți spune cum reușești?
Fac ce iubesc! Și când faci asta, e o reușită în sine. Avem mereu de lucrat la noi și la business-ul nostru, nu suntem perfecți, dar iubim ce facem, e un portofoliu de produse UNICE, în continuă creștere, la care am trudit, avem colaboratori externi pe care îi consiliem și pentru care producem în sistem de private label sau produs finit ca și concept. Suntem niște români, care cred în ce fac, echipa noastră iubește atât produsele, cât și activitatea pe care o desfășoară, iar colaborarorii noștri știu că ne angajăm în ce putem duce până la capăt. Nu știu unde voiam să fim la început, dar știu că frumusețea momentului actual stă și în faptul că e mai bine decât visam acum câțiva ani😀
Care este cel mai mare achievement profesional al tău?
Bucuria pe care mi-o dă acest concept: Regenswiss Pharma Laboratoires. Faptul că mă întâlnesc cu oameni care consumă produsele noastre și mi le recomandă, fără să știe că sunt ale noastre, faptul că îmi scriu persoane care ne știu, despre cum au scăpat cu Dr. Joy de anxietate, despre cum și-au schimbat garderoba din ❓cauza lui Dr. Slim și tot așa. Când mă mai cuprind grijile vieții, mă uit la poze și video-uri cu ai mei și îmi fac o mare cruce de recunoștință iar când am o zi mai slabă în avânt “muncitoresc” mă uit în folderul cu print screen-urile mesajelor celor care îmi scriu fericiți că unul sau mai multe din produsele noastre le-au îmbunătățit calitatea vieții și îmi revin tonusul și recunoștința “la loc”. Eu îmi iau energia de la bucuria celor din jur iar dacă businessul meu bifează bucurii alături de oameni, ei bine, asta e cel mai mare achievement al meu, pe care intenționez să-l cresc și să-l predau fiului nostru alături de tot ce construiește tatălui lui pentru el.

Cum funcționează acest business românesc?
După cum povesteam mai sus, am strâns ceva experiență în domeniu înainte să o iau pe acest drum.
În L.C.Corp, o companie românească de direct sales, vreme de 4 ani, am studiat sute de produse naturiste, am dezvoltat o rețea de peste 7000 de parteneri și am trainuit pe produse peste 50.000 de parteneri ai companiei.
În Blue Diamond, ca și co-owner, în cei 7 ani de activitate, dintr-un portofoliu de peste 600 de produse comercializate către aproape 100.000 de parteneri, pe care majoritatea le importăm, am prins dragul produselor marca proprie, unde am ajuns în funcție de nevoile pieței, cerințele partenerilor și evoluția problemelor de sănătate semnalate, să facem cu laboratoarele partenere, formule noi, de care oamenii erau încântați.
Am avut șansă să cunosc, alături de asociații mei, producători de peste tot din lume, ingrediente de care nu auzisem și beneficii care mă uluiau, având în vedere că am crescut într-o familie “medicală” care nu prea băgă în seama, în copilăria mea, alternative naturiste decât pentru profilaxie.
Astfel, adunând suficient know how în acești ani 11 ani, alegând cei mai buni și serioși colaboratori pe parte de producție și specialiști din țară și străinătate pe formule, am făcut lucrurile puțin diferit.
Având în vedere că atunci când vrei să ții un toast te ridici în picioare, când vrei să ții un discurs te urci pe podium, eu și soțul meu am decis că vom pleca din Elveția, cu un business care va vinde worldwide, suplimente UNICE, din segmentul medicinei regenerative, mai ales că doi din specialiștii pe care eu și soțul meu îi respectăm și consultăm erau acolo, iar profilul elvențian de business ne obligă la o seriozitate pe care dorim să ne-o asumăm și o respectăm și în prezent. Avem un birou acolo iar sediul firmei este în România și am păstrat cu mândrie asta, pentru că noi și laboratoarele cu care producem (laboratoarele Medica, cu o carte de vizită internațională de neclintit) suntem aici. Și am pornit la un drum, care deși lovit de toate neprevazutele acestor 3 ani (pandemie, restructurări, criză, războaie) a crescut frumos, onest și sigur.
Am vrut să abordăm un drum mai anevoios puțin, dar mult mai frumos si mai solid, trecând de la portofoliu expus prin parteneri din catalog, către expunerea în farmacii, prezentările către medici și prin online către “lumea largă” cum zicea bunicul meu. De ce? Pentru că deși e mai greu când nu faci parte dintr-o umbrelă mare, să dezvolți așa ceva, având produse unice și foarte eficiente, am vrut să rămânem în zona medicală, unde omul când consumă un produs, mai cere și sfatul medicului care îl urmărește, când îl ia de raft din farmacie, mai primește și alternative potrivite lui, care deși îți micșorează vânzările în anumite situații, îți dau și liniștea că cel care consumă produsul tău îl ia că i se potrivește, nu că cineva i l-a recomandat pentru un beneficiu imediat. Vedeți voi, în domeniul ăsta, e important dacă spui că lucrezi în slujba binelui omului să te și aliniezi faptic la asta.
Ca și ciclu de funcționare, stăm așa: facem luni de zile studii de piață, identificăm nevoi unde putem interveni cu suplimente și începem să lucrăm la formule cu specialiștii noștrii, de aici dar și din străinătate pe ramurile medicale, pe care care ne axăm cu gama pe care o vrem. Ajunși la o formulă finală, o trimitem către Laboratoarele Medica, a căror istorie și amploare nu mai are nevoie de nici o prezentare, ei ne retrimit sugestiile lor, formula finală se agrează, se avizează la Ministerul Sănătății și începe producția. Odată gata produsul, pleacă către farmaciile, plafarurile și magazinele partenere și în online, de unde se lansează către clienții de pretutindeni.
Avem, cum spuneam, un portofoliu de produse unice, în continuă creștere, la care am trudit, avem colaboratori externi pe care îi consiliem și pt pentru care producem în sistem de private label sau produs finit ca și concept. Suntem niște români, care cred în ce fac, care învață continuu, echipa noastră iubește atât produsele, cât și activitatea pe care o desfășoară, iar colaborarorii noștri știu că ne angajăm în ce putem duce până la capăt. Tot ce ne depășește aria de expertiză este externalizat către specialiști externi și încercăm să învățăm mereu și mereu cum putem îmbunătăți ce facem.
De ce denumirea de “Regenswiss Pharma Laboratoires”?
Pentru că deși, produsul vine din laboratoarele specializate în producție, ideile, statistica, conceptul și strategia se nasc și prind viață în “laboratorul” firmei noastre. Pentru că noi ca și echipă, ne situăm cu portofoliul de produse în zona de medicină regenerativă, unde profilaxia are un mare cuvânt de spus, în felul în care ne apărăm în față oricărei afecțiuni care ne poate provoca organismul. Între sediul din Elveția, farmaciile către care trimitem, clienții noști, medicina regenerativă și laboratorul minților echipei noastre, am făcut o alăturare de cuvinte care descrie cel mai bine conceptul pe care îl promovăm.
Pe ce se bazează carieră ta? Care e filosofia ta?
Pe starea de bine. Un om când e bine, sănătos și echilibrat are libertatea mentală să fie creativ cu soluțiile problemelor care îi apar în viață. Avem, har Domnului, suficiente griji și probleme, dar când sănătatea ta fizică și mentală sunt afectate, apar probleme adevărate, pentru că devine cu adevărat greu să faci ceva pentru tine și cei dragi ție. Regenswiss P.L nu tratează cancerul, nu rezolvă problemele și nici nu dă timp mai mult cu familia, însă poate da un sprijin, prin prisma unor suplimente alimentare, bine gândite și sănătos elaborate, oricărui om care le consumă, pentru a fi mai puternic în viață de zi cu zi. Și asta pentru noi e mai mult decât o filosofie, e o misiune. Misiunea de a crește calitatea vieții consumatorilor noștri.
Ai planuri de viitor?
Da, am 😀 multe😀. Să-mi bucur familia cu iubire și prezență și să creștem frumos mai departe. Ne vom mări echipa cu reprezentanți medicali, vom face un call center pentru public, cu specialiști medici, care să-i asiste pe oameni gratuit, ieșim pe canalele online din SUA și avem game de produse noi în lucru.
Muncim acum, cu mare entuziasm, la o gama pentru menopauză. Eu personal, fac parte din segmentul vizat și mi-a fost dat la greutatea crucii personale (că fiecare o duce pe a sa) să adaug și endometrioza și adenomioza, două boli înrudite care fac ravagii și separate, dar împreună și mai și în rândul femeilor. Am fost uimită să constat ponderea femeilor intrate timpuriu la menopauza, rata de infertilitate în continuă creștere, dar cel mai mult m-a șocat lipsa comunicării pe aceste subiecte. E timpul să fim deschise, asumate și conștiente că menopauza nu mai e un indicator al vârstei ci o etapă firească, care tratată cum se cuvine, ne poate menține tinere mult mai mult timp, înloc să ne “îmbătrânească”. Experimentând personal, tot ce înseamnă dereglări hormonale, dureri, bufeuri, insomnii etc, sunt în legătură cu mulți specialiști și aici și în străinătate, fiind pe “subiect” nu doar cu simptomatologia și statistica dar și cu nevoia mare de soluții pentru o viață mai bună, în această etapă. Gama e în lucru și sunt convinsă că va fi un mare sprijin pentru femei, pentru că, mai devreme sau mai târziu, TOATE ajungem în această etapă.
Diana, ce ai schimba la drumul tău de până acum?
Nimic
Felicitări Diana!Te pupam și te iubim împreună cu Marcel și scumpul Zian!
Felicitari Diana draga! Esti un exemplu demn de urmat, o luptatoare, o femeie si o mama extraordinara!
Felicitari!
Te admir de mult timp, prin felul in care impartasesti momente din viata ta, cuvintele alese care arata frumusetea interioara, credinta, bunatatea, evidentiaza truda invatarii sa fii azi mai buna decat ieri.
Toate acestea au adus rod vietii tale, esti binecuvantata cu sanatate, bucurii, oameni dragi alaturi si un feedback intotdeauna pozitiv din exterior.
Te imbratisez si iti doresc mult succes in continuare.